Saturday, 15 December 2012

A CHRISTMAS CAROL/ CUENTO DE NAVIDAD

First edition 1843




Someone told me one day that "A Christmas Carol" is not one of the Charles Dickens' best books.


And perhaps she was right.But for me it has the meaning of the truth of Christmas. This book explain to adults and Children the truly meaning of this celebration.

Alguien me dijo un día que Cuento de Navidad no era uno de los mejores libros de Charles Dickens
Y probablemente tenía razón, pero para mi tiene el significado de la verdadera Navidad, Este libro explica a niños y adultos el verdadero significado de esta celebración

The first adaptation to the cinema was filmed in 1901
And after this one,  there were lots of them.
I can't remember the first adaptation that I watched when I was a child, 
but I remember the first one my children watched
THE MUPPET CHRISTMAS CAROL
And every year we watch it in family


Y después de estas, hubo muchas otras. 


No puedo recordar la primera adaptación que vi de pequeña, 
pero recuerdo la primera que mis hijos vieron

CUENTO DE NAVIDAD DE LOS TELEÑECOS

Y cada año la vemos en familia





Do you like A Christmas Carol ?
Os gusta Cuento de Navidad?


Pin It

17 comments:

  1. La verdad es que siempre ha sido un libro que me ha dado mucha pena. Libro, película o como lo veas. Pero me da mucha pena, no lo puedo evitar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tienes razón, pero es parte del encanto, que llegue al corazón y te haga pensar, gracias por pasarte por el blog

      Delete
  2. Hola, visitando otro blog llegue al tuyo, no le leido este libro, asi es que no puedo decir mucho. Lo voy a buscar...
    saludos

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gracias por pasarte, creo que te gustará.
      Saludos

      Delete
  3. Realmente es una historia que concretamente en cine tiene un sin fin de versiones pero siempre me gusta porque acaba bien ;-)
    Besitos Marina
    Susana

    ReplyDelete
  4. I do love A Christmas Carol! I have read the book and seen different versions of the movie. I think Walt Disney did one back in the early 70's, although I am not positive, but I loved that version. It is always a good message to remember. xx

    ReplyDelete
  5. No se sí he visto alguna versión ,a ver si este año la veo,porque leer el libro aunque me gustaría ,últimamente no tengo tiempo para nada.

    ReplyDelete
  6. It's a lovely classic story, indeed.
    Thank you for visiting and joining Polonica: Home Again. I also became one of your followers :-).

    ReplyDelete
  7. I have watched "A Christmas Carol" and seen it done live on stage also, it may not be one of Charles Dickens' best, but it's certainly one of his most popular.
    How fun to have a family tradition of watching the Muppets Christmas Carol rendition, those are the things that kids grow up to cherish.
    On a different subject: My five year old grandson has told us that when he grows up he is going to move to Spain and be a Search and Rescue person. He saw a movie of a man from Spain and he can't forget it. I'll have to tell him that I have a friend in Spain.:)
    Enjoy your day, my friend.
    Hugs, Cindy

    ReplyDelete
    Replies
    1. What a great illusion! your grandson here! Say him Marina is waiting for him. You can show him Jerez's photos my city that I have in the blog

      Delete
    2. Another thing, my daughter who is 12 years old want to be an artist and live in Manhattan

      Delete
  8. Pues llegas a mi corazón....mi pareja es de Almería...o sea..está tu andalucía muy dentro, pero no sólo por eso...si no desde que hace más de 20 años empecé a recorrérmela..un besazo desde Murcia...

    ReplyDelete
  9. Me encantan esas peliculas que nos dan todos los años por Navidades.. donde los malos se vuelven buenos porque es Navidad... je.je.je... deberián verlas nuestros politicos... y así portarse mejor!!! un besote guapa!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tienes toda la razón, a ver si este año hay muchas visitas de los tres fantasmas de las Navidades pasadas, presentes y futuras

      Delete