Sunday, 27 January 2013

What I keep in my dresser/Lo que guardo en mi aparador


We only use these cups
 in some special occasions


Solo usamos estas tazas 
en ocasiones especiales



This cup belongs to The  China Crockery that belonged to 
my husband's  family you can see the family coat of arms
My mother in law gave us part of it. 
My husband has two brothers and four sisters
 and every one has a part of the  Crockery

Esta taza es de la vajilla  de la familia de mi marido, 
se puede ver el escudo de la familia.
Mi suegra nos dió parte de la vajilla. 
Mi marido tiene dos hermanos y cuatro hermana 
y cada uno tiene una parte


 

The others are Wedding presents


Las otras son regalos de boda


And I love all of them


 Y me gustan todas


But I also like all those I see in blogs
Pero también me gustan
 las que veo en los blogs.

I like cups and mugs. 
Me gustan las tazas y los tazones

What about you?

Y vosotros?






Pin It

8 comments:

  1. Beautiful dishes! I love to have pretty plates and cups and I often use them in my decorating!!

    ReplyDelete
  2. Lindas tazas. A mi encantan las vajillas hasta el punto de obsecion, tengo 8 que viene siendo demaciado pero cada vez que entro en una casa de antiguedades no puedo resistir. Lo mismo con los manteles. Ya me he calmado un poco porque no hayo donde ponerlos :)

    ReplyDelete
  3. Good Afternoon Marina, I love cups and saucers for tea, well yes, also for coffee. Although I do have a small blue and white china mug which I use when I want a larger cup of coffee. Your china is beautiful and how special to have pieces with your husband's coat of arms.
    Have a lovely afternoon.
    Best Wishes
    Daphne

    ReplyDelete
  4. Tambien me encantan esta cositas, en especial las lecheritas y las teteras.
    Lo cierto es que nos volvemos cómodos y cogemos las que no nos impoetaria que se rompiesen.
    Que tengas buena semana.

    ReplyDelete
  5. Son preciosas!!!!
    Gracias por enseñarnoslas.

    Bessss.

    Manoli

    ReplyDelete
  6. Dearest Marina,
    As your blog title already reveals; you LOVE BLUE!
    I do have only some antique cups & saucers with blue farm steads in, also some plates. They were from my Mother-in-law. For the rest I do LOVE roses on porcelain and I got several pieces with that.
    Oh yeah, for our hot chocolate, or mix of cocoa and coffee we use some cups that have blue in them as well.
    Enjoy your passion as those little details create happiness!
    Hugs,
    Mariette

    ReplyDelete
  7. adoraría tomar un tecito en esa vajilla...
    besos

    ReplyDelete
  8. They are all so pretty! What a beautiful collection! Angie xo

    ReplyDelete