Sunday, 5 May 2013

SPRING SUNDAY / DOMINGO DE PRIMAVERA

We usually dedicate weekends to the family. At least one day a week, all of us can have lunch at the same time. Por lo general, dedicamos los fines de semana  la familia. Por lo menos un día a la semana, todos podemos comer al mismo tiempo.


Today the first dish has been "picadillo", "piriñaca" ( people in Andalucia call it with different names, depending on the region)
It's a very easy salad, made with tomatoes, onions, peppers, olive oil, vinegar from Jerez ,and salt (you also can add tuna)




Hoy el primer plato ha sido "picadillo", "piriñaca" (En Andalucía lo llaman con diferentes nombres, según la zona) Es una ensalada muy sencilla, hecha con tomates, cebollas, pimientos, aceite de oliva, vinagre de Jerez y sal (se puede añadir atún también)

The back Patio was beautiful
El patio trasero estaba precioso










As always, I go upstairs and have a look to the second floor that it isn't finished. I hope some day....
Como siempre subo arriba y echo un vistazo a la segunda planta que no está terminada. Espero que algún día...












And finally the carnations plantation at the top of the house in the terrace
Y, finalmente, la plantación de claveles  en la parte superior de la casa, en la azotea.






THE END
SEE YOU ON MONDAY

FIN
OS VEO EL LUNES

Pin It

11 comments:

  1. This looks like a lovely home to connect with family! I love the tile roof and the plants looks so happy under the blue sky. The salad sounds delicious, too! Enjoy your day! xoxo

    ReplyDelete
  2. ¡¡Jaaaayyyy, qué buena esa piriñaca!! Yo la hago para acompañar las caballitas o las sardinitas asadas (se me hace la boca agua solo de pensar en ellas,jeje).
    Me gustan las fotos de tu casa y tus plantas. En mi azotea lo único que me sobreviven son los cáctus y las plantas de desierto, aunque en el patio, que es muy chiquitillo, tengo una medio selva. Bezozzzzz, guapaaaaa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gracias Marisa, no sabía que también eras andaluza, la casa es de mis padres y solemos ir los días de fiesta, Besos a ti

      Delete
    2. Soy de San Fernando, así que de mu cerquita.

      Delete
  3. I am finally catching up on your blog Marina. I am off on a road trip but I love dropping in to see what you are up to. I love these photos. I always feel like I get a little insight into life in your part of the world. It is really interesting.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you very much, I'm glad you like it, I also ejoy a lot your blog.

      Hugs from Jerez

      Delete
  4. Love all the beautiful photos. I am making that salad today-it looks sort of like pico de gallo, but we don't put vinegar in ours.

    ReplyDelete
  5. ¡Anda, esa ensalada la suelo yo preparar en veranito! Sin saberlo estaba haciendo piriñacas, jajajaja... Me encantan las fotos del patio, esas macetas colgadas de las barandillas, y la foto del patio interior desde arriba, está genial. Se tiene que estar fresquito en verano. ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si que es fresquita en verano, es la casa de mis padres. Gracias

      Delete