Thursday, 23 May 2013

Working in the terrace/ Trabajando en la terraza





Hi, I continue working with my plants and my containers,  I paint, I plant and I clean. But I never finish.
Hola, sigo trabajando con mis plantas y mis macetas, pinto, planto y limpio. Pero nunca termino





I'm very happy beacause I could save my chili plant
Estoy muy contenta porque pude salvar mi planta de chile



I have garlic and arugula everywhere 
Tengo ajo y rucula por todas partes


I try to save my strawberries
Intento salvar mis fresas



This is the back terrace where I usually hang the clothes but I have a corner to work with my plants




also celery and more garlic
También apio y más ajo


I'm not going to have the visit of  Count Dracula this summer
no voy a tener la visita del conde Drácula este verano



Happy Spring
Feliz Primavera

Pin It

16 comments:

  1. You have some delightful little plants on your terrace. How wonderful to have a place to grow your herbs and such. And you have it placed so attractively.
    Hugs, Cindy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Cindy! I enjoy a lot my plants but I have still a lot to do.
      Have a nice day!

      Delete
  2. Yo tenía una huertita en mi terraza, pero un buen día descubrí que había bichitos y lo desaparecí todo...... me dio pena, porque aunque no estaba en la terraza de la casa en la que vivo estaba muy pendiente de ella y ya tenía unos tomates y unos pimientos hermosos pero como no quería sulfatar decidí abortar todo el sistema y perderlo.
    Espero que a ti no te ocurra lo mismo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. El año pasado tuve que tirar toda la tierra de un jazmín precioso, estaba llena de unos bichitos que corrían y se cargaron el jazmín por completo y este año he salvado el rosal de milagro y el chile. Es un poco tortura, pero cuando crecen te alegras, como los hijos jejeje!

      Delete
  3. Y lo bonito que es trabajar fuera e ir decorando Marina. Las latas de colores te están quedando muy bonitas.

    Un beso,

    Pedro

    ReplyDelete
    Replies
    1. Me gustan mucho pero me van a echar de casa, quiero adornarlas un poco con cuerda o algo así, ya iré terminando espero que antes de que acabe el verano.
      Besito a ti también

      Delete
  4. Good Afternoon Marina, That is the beauty of gardening..... you never seem to finish. There is always another plant to pot on or to plant in the ground.... that is why I love gardening.
    You have some very pretty pots on your terrace and I love your pretty blue lantern.
    Best Wishes
    Daphne

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Daphne the blue lantern is the only thing I've purchased this year. Well, the lanter and the paint to paint all the cans and pots.
      Have a nice day Daphne
      Marina

      Delete
  5. It all looks so pretty, Marina! I love your painted pots - so creative! And those red flowers are very lovely. Working with the plants brings peace to our souls and brings such happiness!
    Thank you for your sweetness - I was married Sept. 28th. We both love the Autumn. Happy weekend to you and your family! Hugs xoxo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Karen! I have a lot of work to do but I enjoy every time I go out to the terrace. Happy weekend to you too. Hugs

      Delete
  6. You have been busy! Jx

    ReplyDelete
  7. El farolillo azul de la última foto es una auténtica monada. ¡Feliz finde guapa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. El farolito es de IKEA, me encanta el azul, gracias y feliz finde a ti también!

      Delete