Friday, 9 May 2014

WHOLEMEAL PIZZA







We make it at home, my husband began two years ago more or less, and several months ago I made my first one, last weekend I made this one with wholemeal flour
Nosotros la hacemos en casa, mi marido empezó hace dos años más o menos y hace unos meses yo hice mi primera masa, la semana pasada  hice esta con harina integral

Ingredients - Ingredientes

500 gr wholemeal flour - 500 gr de harina integral
250 ml water - 250 ml de agua
25 gr fresh yeast - 25 gr levadura fresca
10 gr Salt - 10 gr Sal
25 ml olive oil - 25 ml aceite de oliva


This time I made the dough and my husband stretched it.
Pour the flour in a big bowl, open a hole and pour the water, the olive oil, yeast and salt.
First stir with a spoon and then you can begin to use your hands, easy and funny.
When you get a dough like the one up in the photo, cover with a wet cloth and wait about 20 minutes, then knead again and cover again another 20 minutes.
And ready to stretch
Remember, you have to pour some flour on the surface where you are going to work

 Esta vez yo hice la masa y mi marido la estiró.
Hay que echar la harina en un cuenco grande, abrir un hueco y echar el agua, el aceite de oliva, levadura y sal.
Primero se mueve un poco con una cuchara y luego puedes usar las manos, fácil y divertido
Cuando consigas una masa como la de la foto de arriba,cubrir con un paño húmedo y esperar 20 min, después amasar de nuevo y cubrir otros 20 min.
Y lista para estirar
Recuerda que tienes que echar harina sobre la superficie donde vas a trabajar











And then ingredients, I love veggies in pizzas: tomato, onion, pepper, mushrooms, but you can add what you want
Y después los ingredientes, me encantas las verduras in las pizzas: tomate, cebolla, pimiento, champiñones, pero vosotros podéis añadir lo que queráis.










 We usually bake  about 30 minutes
Solemos hornearla unos 30 minutos






 And here you are.
Y aquí tenéis





Pin It

6 comments:

  1. Me parece muy rica. Si, hago la masa para mi pizza. Hoy vamos a hacer y comer la pizza. Feliz fin de semana, Marina!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Genial! Me encantaría ver fotos de tu Pizza!!

      Delete
  2. Dearest Marina,
    Whole wheat is always a smart and healthy alternative. Yes, I've baked this also at home and we even never use white flour for health purposes. You had lovely toppings too!
    Hugs,
    Mariette

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Mariette, I'm glad you also make it

      Delete
  3. Me encantan las pizzas caseras, si te gustan finas y crujientes pruebala de hacer con cerveza en lugar de agua , está deliciosa!!!
    Besos

    ReplyDelete