Wednesday, 1 July 2015

My own Chalk paint! - Mi propia Chalk paint!



Hi! Good Morning 
and good month of July.

Hola! Buenos días 
y buen mes de julio.


Today, I bring you, my chalk paint's recipe,

It works!

An acrilyc painting can of 1/2 litre
(Blue in this case)
2 Spoonfulls of plaster or gesso
1/2 cup of warm water

Hoy, os traigo mi receta de chalk paint,

¡Funciona!

Una lata de 1/2 Litro de pintura acrílica
(Azul en este caso)
2 Cucharadas de Yeso
1/2 taza de agua caliente



Here you are the result
Aquí tenéis el resultado







This is my oldest piece of furniture, well, this isn't exactly true, because I have several Old pieces made by my grandpa.
But this is the first one I bought 20 years ago for my first apartment. I dyed it then, in mahogany colour. It isn't valuable, so, I can experiment with it

Este es mi mueble más antiguo, bueno, esto no es exactamente cierto, porque tengo varios mueble hechos por mi abuelo.
Pero este es el primero que compre hace 20 años para mi primer apartamento. Lo teñí entonces, en color caoba. No es muy valioso, así que puedo experimentar con él.







This time, I haven't forgotten 
to take pictures before the work.

Esta vez, no he olvidado
hacer fotos antes del trabajo.








And, here you are the materials.

Y aquí están los materiales.








You have to stir very well the mixture.

Hay que remover muy bien la mezcla.





And paint quickly because it dries soon.

Y pintar rápido porque seca pronto.






Look at the first coat

Mirad la primera mano






Then, you can choose sanding or not,
here you are both results.

Después, podéis elegir lijar o no,
aquí tenéis los dos resultados





And, second coat.

Y, segunda mano






You can sand it again softly and after that you have to add wax, I did it with a piece of cotton fabric.

Podéis lijarlo de nuevo, suavemente y añadir cera, yo lo hice con un tozo de tela de algodón.






What do you thing?

¿Que os parece?








I love it,
hahaha

A mi me encanta,
jajaja


Pin It

6 comments:

  1. How great! What a difference. I like the color. Always fun to make changes with colors, a simple way to renew furniture.

    Many hugs
    aka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks a lot Aka you are very kind, hugs from the South of Spain

      Delete
  2. That looks lovely Marina - the colour is fabulous. I prefer it without sanding .... Have a lovely weekend

    ReplyDelete
  3. Me encanta súper chulo... El color Y gracias por compartir la receta de la pintura tiza!!! Tengo que probarla porque uso la que viene hecha y es un poco cara !!! Besotes.

    ReplyDelete