Friday, 30 September 2016

Lamps or light bulbs? - ¿Lámparas o bombillas?



I had no lamps in my first house, 
bulbs were hanged all over the rooms,
sincerely, I almost had no furniture neither
in my first house.
Nowadays is normal but not 20 years ago, 
the most of my friends had every detail
for their new house,
but not me.

No tenía lámparas en mi primera casa,
las bombillas colgaban por las habitaciones
las bombillas colgaban por todas las habitaciones,
sinceramente, casi no tenía muebles tampoco, 
la mayoría de mis amigos tenían todos los detalles
para su nueva casa, pero yo no.



VIA TEEN VOGUE


I think that one of the reasons is that 
I have a hard time deciding to buy something, 
I always find things expensive and actually 
I don't like them enough
to spend so much money,
and specially, to have then
 at home for years.

Creo que una de las razones,
 es que me cuesta mucho decidirme 
a comprar algo, 
Siempre me parecen caras las cosas 
y realmente no me gustan lo suficiente 
para gastar tanto dinero
y sobre todo, para tenerlas en casa 
durante años.



VIA ETSY.COM




Compré mis primeras lamparas
en Mercadillos,
y conservo algunas.




VIA REMODELAHOLIC







VIA ROCKETT ST GEORGE





Y ahora, las bombillas están de moda,
por supuesto, son preciosas,
 no como las que yo tenía en casa.




VIA CHLOE DOUGLAS









Pin It

7 comments:

  1. Pues no eres la única Marina, yo me he llevado muchos años sin lámparas, con bombillas peladas como tu, pero mas feliz que una lombriz, ahora las que tengo son todas recicladas, unas me las he encontrado, otras me las han dado y las hemos tuneado... creo que es cuestión de prioridades, prefería un buen horno...besos y feliz finde.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bien dicho, un buen horno es mejor que una lámpara, jejeje

      Delete
  2. These are all fun, Marina! I love the coffee can chandelier! I am like you - have to really love something to buy it and it has to be inexpensive. Takes years, but so worth it! Sending hugs xo Karen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Karen, good morning it is great seeing that you think the same, Hugs to you

      Delete
  3. My home is so lamp-less! I think a home is homey-er when you have good lighting.....Gràcias para la inspiraciòn!

    ReplyDelete
  4. Marina, I find it hard to buy lamps because they are so expensive along with the lampshades. I love your new Header, and I can see that you have 'BLUE' in the home also.

    I hope you are having nice October days.

    ~Sheri

    ReplyDelete